spacer.png, 0 kB
Bilgi için: bilgi at bilgiguvenligi gov tr   

 

spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Teknik Yazılar
Türkiye’de İletişim Hizmetleri
Tolga MATARACIOĞLU, TÜBİTAK BİLGEM   
06.08.2014

İletişim hizmetlerini sınıflarken, sektörün düzenleyici/denetleyici kurumu olan BTK’nın verilerinden faydalanılmıştır. BTK Sektörel Araştırma ve Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı tarafından üç ayda bir yayınlanan “Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü – Üç Aylık Pazar Verileri Raporu 2012 Yılı 3. Çeyrek”...

Devamını oku...
 
Türkiye'de Bankacılık ve Finans Hizmetleri
Tolga MATARACIOĞLU, TÜBİTAK BİLGEM   
24.07.2014

Okunabilirliğin ve anlaşılabilirliğin artırılması amacıyla makalede geçen bazı bankacılık/finans terimleri, 5411 Sayılı Bankacılık Kanununun 3. Maddesine binaen aşağıda verilmiştir [1]:

Devamını oku...
 
Sık Rastlanan Bilgi Güvenliği Olayları ve Çözüm Önerileri
Günce Öztürk, TÜBİTAK BİLGEM   
06.07.2014

Bilgi güvenliğini sağlamak ileri görüşlü olmayı gerektirir. Bilgi güvenliği olayları meydana gelmeden önce, olayları öngörmek ve önlemek, çoğu zaman görünür olmayan bir çabadır. Olaylar meydana geldiğinde ise, en az zararla en kısa zamanda olağan çalışma durumuna geçme gereksinimiyle hareket edilir. Normal çalışma...

Devamını oku...
 
Dış Kaynaklı Uygulamaların Güvenliği
Yunus ÇADIRCI, TÜRKSAT A.Ş.   
31.01.2014

Günümüzde işletmelerin bilgi işlem altyapıları olmaksızın işlerini yürütmeleri kendine ancak geçmişte kalan anılarda yer bulabilmektedir. Bu altyapıyı yazılım ve donanım olarak ele alırsak, donanımın teminine paralel olarak bu donanım üzerinde çalıştırılacak yazılımların temini önem kazanmaktadır.

İşletmelerin yazılım temini için üç...

Devamını oku...
 
Olağanüstü Durum Merkezi Karar Verme ve Lokasyon Firma Seçim Kriterleri
Vedat Aydemir, Kuveyttürk Katılım Bankası   
25.08.2013

Olağanüstü durumda işin yeniden başlatılmasının, önceden yapılan planlamalar sonucunda belirlenen sürede gerçekleştirilmesi söz konusudur. Olağanüstü Durum Merkezi (ODM), önceden tasarlanmış ve firmanın kritik uygulamalarının çalıştırılmasını hedefleyen merkezi işlem birimi ve çevre birimlerinden oluşan bir merkezdir.

Devamını oku...
 
Veri Merkezlerinin Sahip Olması Gereken Özellikler
Tolga MATARACIOĞLU, TÜBİTAK BİLGEM   
19.08.2013

Veri Merkezi bilgisayar sistemleri ile iletişim ve veri ambarı sistemleri gibi ek sistemleri barındıran bir tesistir. Sunucu odası veya sistem odası olarak da adlandırılan bu tesisler işletmelere ait sunucu ve veri ambarlarının bulunduğu alanlardır.

Devamını oku...
 
Türkiye’deki Bankacılık ve Finans Sektörünün Siber Uzaydaki Durumu
Tolga MATARACIOĞLU, TÜBİTAK BİLGEM   
28.05.2013

Bankacılık ve finans sektörü çerçevesinde ABD ve AB ile Türkiye’nin karşılaştırılması ve Türkiye’nin bu anlamda artı ve eksilerinin ortaya konulması, bu sektörün siber güvenlik durumunun değerlendirilmesi sürecinde önemli bir rol oynayacak, ülkemizin bankacılık ve finans sektörünün evrensel boyuttaki, bir...

Devamını oku...
 
<< Başa Dön < Önceki 1 2 3 Sonraki > Sona Git >>


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Copyright 2017 TÜBİTAK-BİLGEM. Sitenin teknik altyapısında Joomla kullanılmıştır. Yazar ve site referans gösterilmeden alıntı yapılamaz. Görüşleriniz
spacer.png, 0 kB